..TERIMA KASIH TUHAN..

"Apa yang penting pekerjaan hati kau. Kalau kau tak tinggal sembahyang sekalipun, belum tentu hati kau bersih"


Ini nasihat dari seorang kawan. Bila berbual panjang dengan dia semalam, banyak buat aku tersedar apa yang kita peroleh atas muka Bumi ini adalah hikmah dari-Nya. Terpulang kepada masing-masing untuk mentafsirkannya.

Aku sendiri banyak terlepas pandang. Tapi cerita kawan ni malam tadi membuatkan aku rasa betapa aku syukur peroleh ramai kawan di sekeliling aku hari ini. Kawan biar beribu, musuh jangan dicari.

Dari sahabat untuk sahabat.

Terima kasih Tuhan.

1 comment:

  1. hakim. aku pun suka kata-kata kawan kau tuh. huhu. n dia buat aku teringat kat pesan arwah atuk aku tentang arwah dua orang lelaki kat kampung itu (dua2nya adalah tukang ajar orang ngaji-aku tak tau ada nama specific utk tu atau tak.:P ) huhu. walaupun dua2 org yg kuat beragama, tapi cara diorang 'pergi' tu berbeza. Huu. dan arwah atuk aku kata, yg membezakan ialah hati~ sama lah cam kawan kau kata tuh. hehe.

    *tetiba buat flashback*
    :P

    ReplyDelete