..SHOPPING..

Ini adalah senarai barang-barang yang menjadi idaman aku buat masa ini. Dah search dalam internet, lepas ni boleh laa mula kira bajet lak. Kalau tak cukup nak mintak ehsan orang lain boleh tak? Hahaha.

Deuter Cross City 2009


beg ni ilham Bainun yang dia pakai sekarang. Jeles aku tengok dia 'travel 'keliling dunia kot pakai beg ni. Huhuhu.

Deuter Money Belt Security Travelling Pouch


suka lak tengok budak-budak Petroleum pakai beg ni. Lagipun aku dah tak pakai wallet sekarang. Duit selit-selit dalam poket jer. Haihhh.

Nikon DSLR D90


mula minat dengan bidang kamera lak sejak kebelakangan ni. Cham dah beli D80, Cik Ariana lak nak beli D60. Ni 'items' paling lama kot untuk aku beli. Tunggulah 3-4 tahun lagi. Hee.

The Fillmore MacBeth


bila Cham (dia lagi) tunjuk kasut ni, aku jadi tak tentu hala. Siap cari 'distributor' kasut ni kat Malaysia lagi. 'Smart' gler lol. Hingga menjilat ibu jari. Hahaha.

Karrimor Cougar 60L-70L


ni la antara 'container' yang aku idam-idamkan untuk 'next trip' mendaki. Harap dapat la naik Gunung Tahan bawak benda ni. Sekali-sekala nak gak rasa bawak Karrimor. Asyik Deuter jer. Jeles weh tengok 'junior' dah naik Chamah-Ulu Sepat bawak Karrimor. Cesss.

Eiger Sandal


jenama ni aku penah tengok dalam gunungonline. Ni pun antara equipment dalam aktivit mendaki. Memang cun beb. Puas la aku cari kat pesta konvo yang lepas tapi 'member' tak jadi nak buka booth masa tu. Akan aku usaha untuk sambar gak sandal ni. Yay.

Olympus MJU 790 SW


ni kamera 'compact'. Sebelum jadi pro (konon laa) pakai D90, aku nak pakai dulu kamera comel ni . 'Water proof' dan 'shock proof'! Tu yang buat aku teruja nak ada satu. Bole la bawak untuk sukan lasak nanti. Mendaki, kayak, 'water rafting', 'snorkeling' dan bla bla bla. 'First' sekali aku nak buat bila dah dapat kamera ni, aku nak rendam dalam 'jug' air mak aku, 'snap' dari dlm. Hahaha.

Cukulah tujuh items ni dulu. Bukan banyak sangat pun duti aku ada nak beli semua ni. Berangan laa dulu baru datang idea nak dapatkan barang-barang ni. Betul tak?. Sesetengah barang yang aku senaraikan kat atas ni, ada juga keperluan bila aku buat sesuatu. So, kepada kawan-kawan yang tahu mana dak dapat items ni dengan harga yang murah, boleh laa roger aku. Kalau ada yang nak hadiahkan aku lagi bagus. Kecil tapak tangan, stadium Bukit Jalil aku tadahkan. Hehehe.

Shopping.

3 comments:

  1. wah3...ko nk bwt ap dgn Karrimor Cougar 60L-70L tu?ko bkn da ad ke?hailaaaa~eyh bile nk g tahan?

    ReplyDelete
  2. to mimi:
    blom ader lg arr beg tuh...xtaw arr bler leh pakai...tgh usaha tuk byk bnder nih...hahaha...insyaallah tahun dpan kter akan naik tahan...ader brann?yay~

    to dayah:
    haha taw xper...tnggu hrge dier jatuh smpai 3riban br leh bli kot...huhuhu...

    ReplyDelete