..SATU PERENGGAN II..

Aku lebih selesa untuk menulis apa yang aku sering aku rasakan. Melihat, menterjemah tanpa meluahkan. Sebaliknya mengakui itu adalah satu pembelajaran. Kalau hendak dihitung, sudah ramai yang boleh disenaraikan sebagai 'pengguris hati'. Tetapi akal memujuk, hati melembut.

Orang berbudi, kita berbahasa
Orang memberi, kita merasa
Orang mencaci, kita melupa

Iman pula bagaimana? Aku tak banyak nak tahu tentang iman ini dalam bentuknya. Aku serahkannya kepada Allah Maha Penciptaku. Aku berfikir ke mana aku selepas ini? Dalam terjemahan dunia, penilaian hanya dibuat pada luaran semata. Aku lebih selesa begitu. Walaupun mungkin akan ada sedikit perasaan terkilan, tetapi aku ada Tuhanku Allah SWT, aku ada pemimpinku Nabi Muhammad SAW dan aku ada pendampingku mak dan abah. Destinasiku biarkanlah tidak terlepas ke dalam lembaran lurus ini.

"Walau kita bertuan, kita tetap ber-Tuhan"



6 comments:

  1. Alhamdulillah iman sihat.:P

    hehe..

    salam hakim.
    adakah praktikal di tempat kerja begitu memberikan tekanan kepada anda??

    ReplyDelete
  2. haha iman. uiks, hepy besday. welcomw to the 22 club...hehee...

    tempat kerja? taklah. enjoy jer. cuma kdg2 tuh sgt nervous ler berdepan big boss...haha...

    ko pon praktikal gak kan?...

    ReplyDelete
  3. haha..eh blom lagi join club. ikut time ak lahir esok kol 10.28 pagi.lepas tu barula betul2 22.hehe
    :P

    eh takla ak kan da practical masa ak 2nd year.ak 3 tahun jer kan.
    InsyaALLAH if takder aral melintang dapatla ak grad tahun nih.doakan ak eh.

    Berusaha!
    jgn curi tulang :P

    ReplyDelete
  4. anyway thanks for the wish..
    ^___^

    ReplyDelete
  5. cpat jer ko reply komen nih...ingtkn ko bcer lpas beday ko nnt...hahaha...

    owh a'ah kat syarikat en amin tuh dlu. yg fadhli blnjer cendol lpas ko blk keje...kot...dh lupe...haha...

    besday ko skali ngn dayah kan?...pasni nk wish dier lak...tnggu arr mlm sket...hehe...

    u r welcome ^^,

    ReplyDelete
  6. haha..
    ak kan sentiasa cek emel ak.
    tu yang ade je emel baru msk.ak baca
    2 yg terus reply jer.

    eh dia yang blanje ak ker? bukan ak yang blanje dia eh? ntah ak pun tak ingat.haha...

    yup2. ak ngan dayah kan twin mak tak sama bapak len2.:P

    ReplyDelete